Jak prawdziwe książki przebiły e-książki

e-książki

Oczekuje się, że rewolucja cyfrowa zabija tradycyjne wydawnictwa. Książki drukowane są jednak jeszcze piękniej zaprojektowane i kochane.

Książki zawsze miały dla nich fetyszystyczną jakość, a ich zakurzona tajemnica. Teraz jednak czuję, że żyjemy w szczególnym momencie w dziejach projektowania książek, a piękne książki są wszędzie.

Fascynujące okładki

Weźcie Lincolna George’a Saundersa w Bardo z jego czarnymi tapetami lub drogami jedwabiu Peter Frankopan z okładką inspirowaną mozaiką z meczetu w Imam w Isfahanie; Sarah Perry’s The Essex Serpent, wspaniała kurtka inspirowana płytkami Williama Morrisa; Czwarta Estate’s przepiękne przepakowanie Chimamanda Ngozi Adichie backlist, opierając się na żywych afrykańskich wzorach headwrap; wzruszający Penguin Hardcover Classics ponownie wydali dzieła F Scotta Fitzgeralda, lub jego szaty tekstowe z Austen, Brontë i Dickens. Trudno jest wiedzieć, czy przeczytać te książki czy je pieścić.

Książki wyglądały zupełnie inaczej niż dziesiątka lat temu, kiedy pojawianie się e-czytelników zdawało się flummox przemysłu wydawniczego wahania od kryzysu finansowego i rozpętanie Amazon’s kolonizacji rynku. Wydawcy odpowiedzieli na zagrożenie digitalizacji, tworząc książki fizyczne, które były szare i nie do pomyślenia jako książki elektroniczne. To była era łagodnych książek i okładek z programu Photoshop, brak zaufania wydawców ujawniał się w szorstce przedmiotów, które produkują.

Ale po osiągnięciu szczytu w 2014 r. Sprzedaż e-czytników i książek elektronicznych spowodowała spowolnienie sprzedaży książek o twardości. Najnowsze dane ze Stowarzyszenia Wydawnictwa wykazały, że sprzedaż ebooków spadła o 17% w 2016 r., A ich fizyczne odpowiedniki wzrosły o 8%. Jednocześnie wzrosły ceny produkcji wydawców, a księgarnie zaczęły wypełniać książki z okładkami o pięknie podobnych do klejnotów, często z przepięknie teksturowanymi stronami. Jak wielki amerykański projektant okładek Peter Mendelsund podał do mnie, książki mają „więcej tkaniny, więcej folii, więcej wytłaczania, barwienia strony, zszywanych krawędzi, wyrównanych krawędzi”.

 

A post shared by Doriss (@doris_fotografuje) on

Publikuj już teraz

Rozmawiałem z Christopherem Hamelem, autorką bardzo pięknej książki, Spotkania z niezwykłymi manuskryptami, którzy porównali obecny stan publikacji do sytuacji pod koniec 15 wieku, kiedy nadeszła prasa drukarska i zmieniła świat książek na zawsze . „Producenci rękopisów nagle poczuli się zagrożeni przez drukarki”, powiedział. „Zaczęli bardzo celowo robić rzeczy w swoich rękopisach, że wiedzieli, że drukarki nie mogą zrobić. Oni zrobili sprytne granice, które wyglądały jak gdyby prawdziwe owady lądowały na stronie. Zaczęli robić niezwykłe iluzje trompe l’oeil; naprawdę przywrócono kolor z powrotem do swoich rękopisów, ponieważ wiedzieli, że drukarki nie mogą tego zrobić. To był świat technologii, a ręcznie walczący ze sobą nawzajem, dążący do robienia rzeczy, których druga nie mogła się zgodzić. „Wiemy, jak się kończy. Ale dzisiejsi wydawcy i księgarnie są optymistami, że historia się nie powtórzy. Niektóre pola zostały całkowicie przekształcone przez technologię i klasyczne sposoby zaczynają zanikać powoli: na przykład wszystkie dostępne rodzaje pokera online. Klasyczny pokera gra się głównie w rocznych turniejach. Podobnie jest w przypadku książek, coraz więcej osób zaczyna wybierać swoje elektroniczne odpowiedniki. Przynajmniej tak myśleliśmy.

James Daunt, dyrektor generalny Waterstones, twierdzi, że odrodzenie fizycznej książki jest realne i trwałe. Co więcej, skupienie się na książce jako celu pragnienia było kluczowe dla jego przełomu w zakresie kamieni wodnych. To nie tylko zobaczyło mocny powrót do zysku, ale zrobił sklepy, raz mroczne szare sale tanich książek, ziggurats trzech na dwójki i góry sławnych książek kucharskich, rzeczy piękna w sobie, jak sprytnie uporządkowane i ostrożnie atmosferyczne jak Daunt’s eponymous księgarnie w Londynie.

„Bardzo duża część sprzedaży książek polegała na tym, jak je prezentujesz, jak przyciągasz klientów do nich i wykorzystujesz wrażenie dotyku na fizycznej książce. Zmieniliśmy meble w Waterstones, aby to się stało. Mamy mniejsze stoliki z większymi wyświetlaczami. Wszystko ma na celu przekonanie ludzi do zbierania rzeczy, starając się uchwycić, tworząc księgarnie miejsce, w którym odkryjesz piękne rzeczy „.

 

Księgarnie

Daunt nie uważa, że ​​obecna moda pięknych książek jest czymś nowym, ale raczej powrót do wartości istniejących w poprzedniej erze wydawniczej. Po katastrofie finansowym – mówi – „trwało długie i krótkotrwałe śledztwo dotyczące oszczędności, starając się zwiększyć marże zysku, zmniejszając wartość produkcji i wydaje mi się, że wydawcy zdali sobie sprawę, że konsumenci potrzebują powodu, aby przejść do księgarnie. I to było kupić odpowiednie książki z przyzwoitym papierem i godnym wzorem. Widzieliśmy wyraźny związek między książkami, które się udały, a książkami, które wyglądały ładnie i zostały dobrze wykonane. Wtedy to stało się komercyjnym imperatywem do tego.”

Niezależne księgarnie korzystają także z pięknych książek. Mary James, która prowadzi Aldeburgh Books w Suffolk wraz z mężem, John, mówi, że biznes rozwija się. Uważa, że ​​musieliśmy wystarczająco długo z obu form literatury, aby uznać, że „szorstkość i przygnębienie Kindle” nie może konkurować z książką, którą można dotknąć i przytrzymać: „Ludzie nie mogą sobie przypomnieć, co przeczytali na Kindle. Ponieważ wszystko wygląda tak samo.

Mówią: „Czytam tę książkę, ale nie pamiętam, jak to się nazywa, a kto to jest”. Dzięki drukowanej książce fizyczność, kolor i tekstura w twoim umyśle „.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *